DIY σε τραπεζάκι Ikea

Στη μετακόμιση κάποια πράγματα δεν την ‘έβγαλαν καθαρή’ και ένα μεγάλο τραπεζάκι μέσης, τα γνωστά coffee table, αγορασμένα από το Ikea ήταν ανάμεσα στα θύματα. Το χάλι του μαύρο όπως και το χρώμα του και παρόλο που νευρίαζα κάθε φορά που το έβλεπα, δεν μπορούσα να ασχοληθώ αν πρώτα δεν τακτοποιούσα το σπίτι. Όταν έφτασε η ώρα του μπήκε το ερώτημα, το πετάμε και πάμε για καινούργιο ή προσπαθούμε να τα φτιάξουμε και ότι γίνει;;

Στη προ-blogging εποχή σίγουρα θα ‘έπαιρναν δρόμο’ τα χαλασμένα έπιπλα, σε αυτή τη φάση όμως στο μυαλό μου χτύπησε καμπανάκι! Τι καμπανάκι δηλαδή, καμπαναριό ολόκληρο αφού σκέφτηκα ευκαιρία για DIY και ίσως ανάρτηση. Αν δηλαδή και εφόσον βλέπεται το τραπεζάκι και μετά την μεταμόρφωση είπα. Είχα δει πολλές ιδέες στο διαδίκτυο μου άρεσαν και ήμουν αποφασισμένη να προσπαθήσω, δεν είχα να χάσω κάτι.

Ήρθαμε 1-1 στο τελικό! Και επιτυχία και αποτυχία.

Συμφέρει μία μεταμόρφωση σε ένα όχι και τόσο ακριβό έπιπλο?

Οι ερωτήσεις από το παλικάρι-σπόνσορα-μάστορα (τα εργαλεία του χρειάζομαι, πρέπει να τον καλοπιάσω) έπεφταν βροχή μέσα στο κατάστημα με τα ξύλα. Τι θες να κάνεις δεν καταλαβαίνω, πως θα τα ενώσεις, δεν είναι απλό, δεν έχεις μετρήσει, δεν συμφέρει, θα κοστίσει περισσότερο, πως θα τα καρφώσεις, δεν θα αντέξει το τραπέζι.

Επειδή το περίμενα πως θα μου είναι αντιρρηξίας (Μεγάλε Ζήκο με την ατάκα σου) είχα έτοιμες τις απάντησες – σε όλα! 😀 Ρωτούσε και απαντούσα μπαμ μπαμ.

Το πως ήταν το τραπεζάκι πριν το πιάσω στα χέρια μου σας το είχα δείξει στην ανάρτηση του καθιστικού – εδώ

Η αλήθεια είναι πως βλέποντας το κόστος των ξύλων και των υλικών που είχα στο μυαλό μου απογοητεύτηκα. Όντως δεν συνέφερε οικονομικά και με τα ίδια χρήματα αγόραζα καινούργιο, παρόλο που στα διάφορα ξένα blog το ανέφεραν ως εύκολη και οικονομική λύση μεταμόρφωσης προφανώς έχουμε τεράστια διαφορά κόστους. Έτσι το πήρα απόφαση και είπα ξέχνα το και πάμε να ψάξουμε για καινούργιο τραπεζάκι. Το καλό το παλικάρι όμως βρήκε λύση!

-Αν θες πιο οικονομική λύση πάρε ξύλο ραμποτέ, μου λέει. -Και τι να το κάνω;  -Ξύλο είναι, εσύ δεν είπες πως θες ξύλα για να το φτιάξεις; Ορίστε πάρε αυτό. -Μα αυτό πάει σε τοίχους και εγώ θέλω χοντρά σανίδια. -Ναι αλλά η τιμή του συμφέρει και εσύ είσαι ο καλλιτέχνης βρες λύση… -Μμμμ με δουλεύεις αλλά ευκαιρία να αποδείξω την αξία μου !! Όχι που θα το άφηνα. Το πήρα βέβαια. Ένα πακέτο από 12 κομμάτια ραμποτέ, 1,80 ύψος κόστιζαν 11 ευρώ. Μπορούσα να φτιάξω το μεγάλο τραπεζάκι που ήταν 1,20 και με όσα θα περίσσευαν θα γινόταν και το πλαϊνό συν ότι θα είχα και περίσσευμα για ένα τρίτο που κάπου κυκλοφορεί μέσα στο σπίτι. Τα είχα μετρήσει λέμε δε πήγα έτσι για ψώνια.

Τα υλικά και η διαδικασία για να ανανεώσεις το τραπεζάκι με ξύλα ραμποτε

  • Ξυλόκολλα
  • Βερνίκι στο χρώμα της Ελιάς
  • Ξύλα ραμποτέ που μου τα έκοψαν στο μαγαζί στις διαστάσεις που ήθελα
  1. Τη ζημιά στο πλάι αναγκαστικά την κόλλησε πολύ καλά γιατί ξεχάσαμε να πάρουμε καρφιά και εγώ δεν άντεχα να περιμένω άλλο.
  2. Το ραμποτέ είναι ξύλο που κουμπώνει το ένα μέσα στο άλλο οπότε τα είχαμε ταιριάξει πριν ξεκινήσουμε, στη περίπτωση που κάποιο δεν εφάρμοζε καλά. 
  3. Χαράξαμε τις επιφάνειες των τραπεζιών για να αγριέψουν επειδή ήταν γυαλιστερές και ρίξαμε μεγάλη ποσότητα κόλλας (όχι στις άκρες τόσο γιατί όταν θα πιεζόταν θα έτρεχε από έξω).
  4. Κολλήσαμε πρώτα το ένα τραπεζάκι και την επόμενη μέρα το άλλο γιατί πρέπει να ‘κάτσει’ αρκετό βάρος πάνω τους προκειμένου να κολλήσουν καλά τα ξύλα.

Το ραμποτέ έχει δύο όψεις, η μία είναι κάπως γυαλιστερή όμως εμείς θέλαμε να βάλουμε την άγρια. Θα είναι πιο ωραίο είπε ο μάστορας και εγώ υπάκουσα! Κανονικά σε αυτή τη φάση έπρεπε να τριφτεί και να περαστεί primer, εμείς δεν κάναμε τίποτα αφού η ιδέα ήταν να το μεταμορφώσουμε εύκολα. Μην ιδρώσουμε κιόλας κάνει και ζέστη! Βασικά ήξερα που θα πέσει ο κλήρος του τριψίματος οπότε είπα πως και η αγριάδα έχει την ομορφιά της! χιχιχι

Ήμουν σίγουρη πως περνώντας το κερί στο τέλος θα γυαλίσει και θα μαλακώσει οπότε γιατί να τρίβω άσκοπα. Θα το ήθελα αλλά δεν έγινε έτσι όπως το είχα βάλει στο μυαλό μου, απλά παρέμεινε άγριο. Δε με ενόχλησε όμως στο καθάρισμα έχει θέμα, πρώτον θέλει καλά βρεγμένο πανί και όχι χνουδοτό (τα παλιά κοντομάνικα φαίνεται να κάνουν δουλειά) και το δεύτερο θέμα είναι πως από την στιγμή που γυρίσαμε τα ξύλα ανάποδα και έμειναν οι γραμμές και τα κενά στη πάνω μεριά πέφτει σκόνη εκεί μέσα και για να φύγουν πρέπει να τα τραβήξω με το σωλήνα της ηλεκτρικής σκούπας. Παρόλα αυτά δε το θεωρώ πρόβλημα γιατί εκεί που σκουπίζω, έτσι και αλλιώς γύρω από τους καναπέδες, με μία ρουφηξιά έχω καθαρίσει γρήγορα και το τραπέζι. Αυτό ίσως να είναι και από τα θετικά της κατασκευής γιατί πρόσεξα πως όση σκόνη και να μαζευτεί (που την έχουμε μπόλικη εδώ) δεν κάνει σημάδια γύρω από τα διακοσμητικά όπως στα υπόλοιπα έπιπλα μόνο που πέφτει στα κενά του ξύλου.

Όταν έφτασε η ώρα για το βερνίκι ξεκίνησα πρώτα από το μικρό όπου έβλεπα να βγαίνει μία κόκκινη απόχρωση. Βάφοντας την άλλη μέρα το μεγάλο τραπέζι φάνηκε το χρώμα της ελιάς που είχαμε επιλέξει και τώρα είχα δύο τραπεζάκια με διαφορετική απόχρωση. Όταν γύρισα να ξαναπεράσω το μικρό τραπεζάκι με βερνίκι μήπως και σκουρύνουν λίγο τα ξύλα, άρχισε να αφήνει σημάδια και συνειδητοποιώ πως το είχα περάσει με κερί -κάτι που ξέχασα εντελώς- οπότε έκανε σημάδια.
Ήμουν πως το λέτε εσείς εδώ.. γιατί ξεχνάω πως το λέμε εμείς εκεί.. Χολοσκασμένη!!

Επιτυχία το μεγάλο,
Αποτυχία στο μικρό.

Μία χαρά είναι μου λέει και δεν θα κάτσουμε να σκάσουμε. Με 19 ευρώ φτιάξαμε δύο τραπεζάκια και μας περίσσεψαν ξύλα και για το τρίτο. Τι φοβερός ο αντρικός τρόπος σκέψης σε τέτοιες καταστάσεις!! 😀 Εγώ εννοείται πως κοιτούσα μία εκείνον και μία το τραπεζάκι απορημένη μήπως και δεν βλέπουμε το ίδιο αντικείμενο… Στο τέλος πίστεψα στα όμορφα του λόγια και χρησιμοποιούμε κανονικά και το μικρό τραπεζάκι χωρίς να μας ενοχλεί το χρωματάκι του.

* Τα ξύλα που βλέπεις σαν ιδέες στο διαδίκτυο, δεν είναι συμφέρουσα λύση εκτός και αν είσαι ξυλουργός ή κάποιος από την οικογένεια σου και μπορείς να τα προμηθευτείς ανέξοδα.

Ήταν τα κατορθώματα μας σε ένα DIY που είπαμε να κάνουμε παρέα με το έτερον ήμισυ. Μείνετε συντονισμένοι, όλο και κάτι ακόμα θα σκεφτούμε για να διαφωνήσουμε!! χα χα χα

Καλό Σαββατοκύριακο!

71 σκέψεις σχετικά με το “DIY σε τραπεζάκι Ikea

  1. Είναι πολύ εύκολο να διαφωνήσεις Θάλεια μου!! Ότι πω θα μου φέρει αντίρρηση αρχικά και μετά το ξανά σκέφτεται και βλέπει πως είχα μία πολύ έξυπνη ιδέα τελικά!! χαχαχαχα Μέχρι που μου λέει πως ήταν δικιά του, γιατί μπορεί να με διόρθωσε σε κάτι, και εκεί πάλι διαφωνούμε για το πιάνου ιδέα ήταν!! :))) Κουβέντα να γίνεται.. :p Πολλά φιλιά και στις δύο σας!!

    Μου αρέσει!

  2. oooo που το θυμήθηκες… με την Αλιφέρη αν δεν με απατάει η μνήμη μου ήταν η εκπομπή!!! :)) Σε ευχαριστώ Μαριάννα μου! Και τι.. μόλις τα βαρεθώ τους πατάω ένα βαψιματάκι και αλλάζουν όψη πάλι! Σε δουλειά να βρισκόμαστε!!!

    Μου αρέσει!

  3. Σε ευχαριστώ Ιωάννα μου! Αυτά μόνο στην Ελλάδα συμβαίνουν, να κοστίζει η επιδιόρθωση πιο πολύ από την αγορά! Αν και έτσι όπως έγιναν τα πράγματα και πλέον όλα είναι ψεύτικα και τόσο που πληρώνουμε για καινούργια… πολλά είναι!

    Μου αρέσει!

  4. Φοβερό ντουέτο after the diy!!! Γιατί πριν είμαστε το δίδυμο της συμφοράς και της διαφωνίας χαχαχαχα!! Που να δεις τώρα που μπήκα στην πρίζα και λέω να επεκταθώ και στα μαύρα έπιπλα που είναι από πίσω, τον βλέπω όμως και κουνάει το κεφάλι όποτε λέω να περιμένω να το σκεφτεί καλύτερα!! Φιλιά Δήμητρα μου!

    Μου αρέσει!

  5. χαχαχαχα Μου αρέσει που είσαι δίκαιος άνθρωπος!! 😉 Αν όμως δώσεις θάρρος ξέρεις τι λένε μετά… Κοίτα τι ωραία ιδέα που είχα και πάλι εγώ σε έσωσα!! Αυτό με τις φωτογραφίες… μου έκανε κλικ!!! Σε ευχαριστώ! Φιλιά!

    Μου αρέσει!

  6. Εγώ πλέον Χριστίνα πετάω την πρώτη κουβέντα, περιμένω την πρώτη αντίρρηση και ύστερα ξεκινάω να εξηγώ!!! :))) Μην το λέω και 40 φορές και γίνομαι κουραστική!! χαχαχαχα Μόλις επιστρέψω έχω δουλείες με φούντες!!

    Μου αρέσει!

  7. Η διαφωνία, έχει τη νοστιμιά της, είναι πιο ωραίο το αποτέλεσμα. Τα τραπεζάκια είναι μια χαρά και αν τα γιαλοχαρτάρεις και τα περάσεις δεύτερο χέρι, θα μπορείς να τα ξεσκονίζεις κανονικά. Φιλάκια πολλά!

    Μου αρέσει!

  8. Η διαφωνία, έχει τη νοστιμιά της, είναι πιο ωραίο το αποτέλεσμα. Τα τραπεζάκια είναι μια χαρά και αν τα γιαλοχαρτάρεις και τα περάσεις δεύτερο χέρι, θα μπορείς να τα ξεσκονίζεις κανονικά. Φιλάκια πολλά!

    Μου αρέσει!

  9. Η διαφωνία, έχει τη νοστιμιά της, είναι πιο ωραίο το αποτέλεσμα. Τα τραπεζάκια είναι μια χαρά και αν τα γιαλοχαρτάρεις και τα περάσεις δεύτερο χέρι, θα μπορείς να τα ξεσκονίζεις κανονικά. Φιλάκια πολλά!

    Μου αρέσει!

  10. Με εντυπωσίασες για άλλη μια φορά Ελεάνα μου με τα φανταστικά τραπεζάκια!! Σούπερ και τα δύο και μου αρέσει που είναι διαφορετικά, κάθε ένα έχει τη δική του ομορφιά και χαρακτήρα!! Μπράβο και πάλι μπράβο!! Και δεν ξέρω πως τα καταφέρνετε με το έτερον ήμισυ και κάθε διαφωνία – πρόκληση καταλήγει σε αριστουργήματα!! Η γραφή σου απολαυστικότατη όπως πάντα!! Φιλάκιααααα!!!

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.