Τεχνική Decopatch

Τώρα θα ρωτήσεις τι είναι αυτή η τεχνική. Ένας έξυπνος και απλός τρόπος να δώσεις νέο look σε παλιά αντικείμενα γρήγορα και εύκολα αλλά και να δώσεις ‘χαρακτήρα’ σε καινούργια. Έχω μεταμορφώσει διάφορα αντικείμενα κάνοντας την τεχνική Decopatch.

Πέρυσι το καλοκαίρι στην Κρήτη, μου λέει η κοπέλα από το βιβλιοπωλείο πως θα υπάρξει σεμινάριο για την τεχνική Decopatch μια και παρέλαβαν καινούργια χαρτιά.
– Το ‘χω, το ‘χω, της απαντάω… Σίγουρη πως αυτό που άκουσα είναι ένα ακόμα κομμάτι του decoupage, παρόλα αυτά της ζήτησα να δω τα νέα σχέδια. Τι decoupage; τι decopatch; Μικρή διαφορά είπα από μέσα μου ποιος ο λόγος να τρέχω μέσα στη ζέστη για σεμινάριο, για διακοπές ήρθαμε.
Βλέποντας το χαρτί του decopatch κάνω πίσω και την κοιτάω απορημένη.
-Τελικά δεν το έχω, της λέω και μας έπιασαν τα γέλια!

Με έτρωγε όπως αντιλαμβάνεσαι να μάθω τι είναι αυτό και έτσι την ημέρα του σεμιναρίου πήγα νωρίς στη θάλασσα για να προλάβω να ετοιμαστώ για την συνάντηση που ήταν σε παραλιακό καφέ της πόλης και που έμελλε να γίνει το στέκι μας για καφέ και μπάνιο ή μόνο καφέ κάτι πρωινά, κάτι απογεύματα μέχρι και βράδια!! Αχ!!
Και στο σεμινάριο η φραπεδιά ήταν εκεί δίπλα μου απλά δε φαίνεται στις φωτογραφίες. 😜

Η τεχνική του Decopatch μπορεί να μεταμορφώσει τα πιο απίθανα πράγματα!! Κοιτάζοντας δύο βιβλία που είχε μαζί της η κοπέλα ξετρελάθηκα με το τι μπορείς να αλλάξεις, ακόμα και αντικείμενα με μαλακή επιφάνεια. Κολλάει πάνω σε ξύλινα, μεταλλικά, κεραμικά, γυάλινα, χάρτινα αλλά και σε ύφασμα, παπούτσια, τσάντες.

Αυτό είναι ένα από τα πράγματα έφτιαξε η κοπέλα που έκανε το σεμινάριο

Πως εφαρμόζεις την decopatch τεχνική

  • Το χαρτί του decopatch μοιάζει σαν λεπτό χαρτί περιτυλίγματος και είναι γυαλιστερό.
  • Κόβεται σε μικρά κομματάκια γιατί αν προσπαθήσεις να το κολλήσεις ολόκληρο το πιο πιθανό είναι να ζαρώσει.
  • Υπάρχει ειδική κόλλα και κοντό πινελάκι – επειδή δεν είχαν μείνει μικρά στο σεμινάριο εγώ το έκανα με κανονικό πινέλο και ήταν μία χαρά. Απλά θέλει να είναι λίγο πλακέ το πινελάκι.
  • Βουτάς το πινέλο σου στην κόλλα (μικρή ποσότητα) και στη συνέχεια παίρνεις το κομματάκι σου και με το πινέλο το κολλάς πιέζοντας το.
  • Ξανά περνάς πάνω το κομματάκι σου – μία δύο φορές – με την κόλλα που ήδη υπάρχει πάνω στο πινέλο. Δεν σκίζεται μην φοβάσαι!
  • Έχει ειδική κόλλα decopatch όπως και βερνίκι.
  • Σταθεροποιεί και λειτουργεί ως γυαλιστερό βερνίκι και η κόλλα του διότι εγώ ξέχασα στη Κρήτη το βερνίκι οπότε αναγκάστηκα να το αφήσω έτσι.

Συνηθίζουν να περνάνε την κόλλα πάντα προς μία κατεύθυνση για να μην κάνει σημάδια στο στέγνωμα, κάτι που συνήθως ξεχνάω να κάνω γιατί την ώρα που φτιάχνω το μυαλό μου ξεφεύγει και μιλάει μόνο του! 🤣 Βέβαια δε με ενοχλεί οπτικά σε αυτά που ήδη έφτιαξα, πρέπει να το ξέρεις και να το προσέξεις από κοντά ότι έχει σημάδια.

Πως μπορείς να κάνεις decopatch με απλά υλικά

  • Μπορείς να χρησιμοποιήσεις αραιωμένη ξυλόκολλα που όταν στεγνώσει γίνεται διάφανη στη περίπτωση που δεν έχεις την ειδική. Προσοχή όμως διότι κάποιες τύπου ατλακόλ ή PVA παραμένουν άσπρες όταν στεγνώσουν οπότε θα χαλάσει το σχέδιο.
  • Ένα ακόμα πρόβλημα που θα αντιμετωπίσεις αν δεν χρησιμοποιήσεις την ειδική κόλλα είναι το γυαλιστερό τελείωμα και την προστασία από την υγρασία αν για παράδειγμα φτιάξεις σουπλά ποτηριών και έρθουν σε επαφή με νερό.
  • Παρόλα αυτά εγώ δοκίμασα και έφτιαξα σε μεγάλη επιφάνεια ξύλου με κανονική κόλλα και ήταν μία χαρά. Η κολλά ευτυχώς δεν άφησε σημάδια.
  • Μπορείς να το φτιάξεις με απλό χαρτί περιτυλίγματος αρκεί να είναι λεπτό και γυαλιστερό.

Μπορείς να κάνεις συνδυασμούς χαρτιών ή μπορείς να κόψεις μόνο τα σχέδια και να τα κολλήσεις όσο πιο ‘σωστά’ μπορείς. Φαντασία να έχεις. Εγώ στο βιβλίο είδα και πολλούς συνδυασμούς χρωμάτων και σχεδίων πάνω στο ίδιο αντικείμενο.

Στο μήλο έκoψα μικρά μικρά τα κομματάκια και έκανα συνδυασμό δύο χαρτιών και ζωγραφίζοντας τα τρία Χ με διορθωτικό μολύβι (blanco). Είχα σκοπό να το στολίσω στην κουζίνα τα Χριστούγεννα αλλά βρήκε τη θέση του στο σαλόνι και έγινε all weather διακοσμητικό, προς το παρόν!

Το μήλο το είχες δει να φιγουράρει στο παλιό σπίτι αρχικά, σε μία ανάρτηση για την διακόσμηση στο μικρό σαλόνι! Μπορείς να πατήσεις στο τίτλο γισα να δεις την ανάρτηση.

Πάντως να σε ενημερώσω ότι είναι κόλλημα και άμα αρχίσεις θες να μεταμορφώσεις ότι φθαρμένο πράγμα βρίσκεται γύρω σου. Από την άλλη το εφαρμόζεις άνετα σε επιφάνειες που είναι δύσκολες ή μεγάλες και θέλεις μία εύκολη αλλαγή για παράδειγμα σε ένα τραπεζάκι, σε βιβλιοθήκη. Εγώ το έκανα σε βιβλιοθήκη και έδειξε τέλειο γιατί ήταν τέτοια η επιφάνεια στο συγκεκριμένο σημείο που δύσκολα θα έπιανε το χρώμα.

Ελπίζω να σου έδωσα κάτι για να ασχοληθείς αυτή την εβδομάδα! 😉
Καλημέρα και καλή εβδομάδα με απίστευτα χαρούμενη διάθεση!!!

67 σκέψεις σχετικά με το “Τεχνική Decopatch

  1. Αγαπημένη μου Ελεάνα…είναι απίστευτο…σέρφαρα στο νετ προσπαθώντας να καταλάβω πως γίνετε το decoupage & decopatch… και έπεσα επάνω στην ανάρτησή σου!!!! Τώρα ανακαλύπτω τον τροχό όπως κατάλαβες, δεν ξέρω καν ποια είναι η διαφορά αυτών των δύο! Υπέροχα πράγματα έφτιαξες, δείχνει εύκολο…στην πράξη όμως θα το δω. Εσύ έχεις και το magic hand σε ότι πιάσεις οπότε εμένα να με δω! Σε γλυκοφιλώ!!!!

    Μου αρέσει!

  2. Ελεάνα μου δεν την είχα ξανακούσει αυτή την τεχνική. Μου φαίνεται πολύ ωραία!!! Το απαγορευμένο μήλο είναι φοβερό!!! Μου άρεσαν πολύ τα x που έβαλες με blanco και φαίνονται σαν ανάγλυφα!! Περιμένω να μας δείξεις και το κουτάκι τελειωμένο. Το σκαμπό της κοπέλας είναι κι αυτό πολύ όμορφο!! Φιλάκια πολλά πολλά!!

    Μου αρέσει!

  3. Εμένα που δε με συγκίνησε και πολύ αυτή η τεχνική πειράζει; Περιμένω βέβαια να δω και τα υπόλοιπα μήπως και αλλάξω γνώμη, γιατί πάντα είναι ενδιαφέρον να μαθαίνεις νέα πράγματα, αλλά μου φάνηκε λίγο μπελαλίδικο να κολλάς ένα ένα τα κομματάκια,ισχύει ή είναι ιδέα μου;

    Μου αρέσει!

Σχολιάστε

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί το Akismet για την εξάλειψη των ανεπιθύμητων σχολίων. Μάθετε πως επεξεργάζονται τα δεδομένα των σχολίων σας.